ירושלים נערכת: אלו הסדרי התחבורה בחג הפסח

אבי יעקב No Comments on ירושלים נערכת: אלו הסדרי התחבורה בחג הפסח

מערך התחבורה הציבורית בירושלים נערך להסעת רבבות בימי חג הפסח. קווים מיוחדים יושקו לקראת החג. שיטת המוקדים תופעל במוצאי שביעי של פסח. הסדרי תחבורה מיוחדים לכותל ולעיר העתיקה | כל הפרטים

Public transportation in Jerusalem on March 24, 2020. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** אוטובוס אוטובוסים מוניות תחבורה ציבורית דרכים ירושלים נתיב
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשלמות ההכנות למבצע הסדרי הנסיעה המיוחדים לחג הפסח שישרתו רבבות תושבים ומבקרים בירושלים. ההכנות נערכות בשיתוף פעולה של משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית, עיריית ירושלים, צוות תכנית אב לתחבורה ובהשתתפות כל מפעילי התח"צ בירושלים ואליה.

מוקד העלייה לרגל, הצפוי למשוך אליו רבבות מבקרים הוא הכותל המערבי. בשל כך, בימי חול המועד, הקווים 1, 3, ישירים לכותל יאספו נוסעים משעות הערב משכונות ירושלים, כולל הר נוף, גבעת שאול, בית וגן, נווה יעקב, רמת שלמה. *בימי חול המועד יפעלו הקווים 1, ו-3 במשך כל הלילה  מתחנה מרכזית.*

קו 111 יקשר בין חניון טדי לכותל. קו 333 יקשר בין הכותל לצומת רמות ויעניק קישור בין הכותל לקווים הבינעירוניים בצומת ובהר חוצבים. קו 416, מבני ברק יפעל כל הלילה. בשעות השיא, תיסגר הכניסה לרובע היהודי ולצירים המוליכים אליו לרכב פרטי.

גם למערת המכפלה יתוגבר השירות וקו 201 יצא בימים א' וב' של חוה"מ מחניון טדי מערב בסמוך לשערים 9-18.  קו 381 יבוטל וקו  383 יגיע רק עד קרית ארבע, בעת הפעלת השירות. 

כך גם תתוגבר תדירות רכבת ישראל והרכבת הקלה. מומלץ לרכב הפרטי לעשות שימוש בחניוני "חנה וסע", אין לחנות לאורך הצירים העמוסים המובילים לכותל המערבי ומרכז ירושלים, רכב שיחנה בניגוד לחוק ייגרר. 

בימי החג ייסגר אזור העיר העתיקה לרכב הפרטי, כולל כביש עוקף העיר העתיקה. ביום שישי של חוה"מ צפויים שינויים נוספים בהסדרי התנועה.

במוצאי שביעי של פסח, בליל כ"א בניסן (12.04.23) מצאת החג ועד לסיום זמן הפעילות, יפעלו מוקדי יציאה לבני ברק, אשדוד, בית שמש, חצור, ערד וקרית גת. אוטובוסים לערים אלו יצאו מיד לכשיתמלאו ולא יתקיים איסוף במסלול הרגיל. בנוסף, יפעל מערך קווים ישיר משכונות ירושלים. פרטים במודעות בעיתונות או במוקדים הטלפונים.   

במשרד התחבורה אומרים: "כמו תמיד, אנו נערכים לפקח על שירות המפעילים ועורכים תגבור חסר תקדים של השירות. עם זאת בשל הביקושים הגבוהים,  יש להתאזר בסבלנות, וצפויים עומסים בשעות השיא. כדי להקל על העומס מומלץ לפזר נסיעות במהלך היום. *כמו כן אנו ממליצים להעדיף שימוש במערך הרכבות המאפשר נסיעה נוחה ומהירה יותר*". 

 סגה״ש לפיתוח חרדי במשרד רה״מ והתחבורה הרב אורי מקלב: ״משרד התחבורה נערך חודשים רבים ובתקציב גדול להסעת ההמונים העולים לרגל בחג הפסח. המשרד עושה את המקסימום לתת את המענה, למרות התקופה המאתגרת של חודש הראמדן המשליך על תפעול התחבורה הציבורית כתוצאה מהמחסור בנהגים. פעלנו על מנת להנגיש את כל האפשרויות כדוגמת מערך הרכבות מכל הארץ לירושלים, תגבור קווים והפעלת נסיעות במשך כל הלילה בכדי לפזר את הביקושים בתחבורה הציבורית.״

דיווח על תקלות ובעיות לכוכבית 8787 יאפשר לנו לנהל מעקב ובקרה אחר הפעילות באופן מסודר. הסרנו את כל החסמים התקציביים והתפעוליים בחודשים האחרונים כדי לתת מענה תחבורתי רחב והולם לכלל הציבור, זאת בשילוב עם נסיון העבר ותגבור התחבורה למקומות הביקוש בהתאם.



0 תגובות